Strona główna > NFZ, Przegląd prasy > Refundacja śmiechu warta

Refundacja śmiechu warta

W żaden sposób nie mogę zapewnić (przy tak obliczonych i od lat nie zmienianych limitach) właściwej pielęgnacji stomii mojej córki. A przez to zapewnić właściwego leczenia. NFZ odmawia mi  jakiegokolwiek zwiększenia limitu.

Lilianna rośnie, a jej potrzeby są większe niż zdrowego dziecka. Dzienne zużycie worków stomijnych wynosi średnio 3 do 5 sztuk w niektórych sytuacjach nawet więcej. Podczas stanów podgorączkowych lub przy okazji wyjazdów do lekarzy, liczba ta wzrasta. Ponadto konieczne są również kosmetyki do pielęgnacji tj. kremy i maści, płyny do dezynfekcji, pasty uszczelniające, gaziki itp. Wystąpiłam do Narodowego Funduszu Zdrowia o przyznanie refundacji na sprzęt medyczny dla Lilianny i jest on refundowany do kwoty 300zł miesięcznie.  Tymczasem cena jednego woreczka dla dziecka, w zależności od producenta, waha się od ok. 8 zł do ok. 14 zł. przy woreczkach jednoczęściowych. Przyjmując, że jeden worek kosztuje średnio 11 zł, to przyznana mi kwota wystarczy ledwie na  27 worków, co nie daje  nawet jednego worka dziennie!

Przyznany w rozporządzeniu limit nie wystarcza  Liliannie. W żaden sposób nie mogę zapewnić (przy tak obliczonych i od lat nie zmienianych limitach) właściwej pielęgnacji stomii mojej córki. A przez to zapewnić właściwego leczenia. NFZ odmawia mi  jakiegokolwiek zwiększenia limitu.

Zobacz więcej: http://www.familie.pl/artykul/chciala-bym-opowiedziec-nasza-historie-Nasza-walka-z-choroba-ale-nie-tylko-z-choroba-rowniez-z-NFZ,5163,1.html#ixzz22mLrq617

  1. lipo
    06/08/2012 o 21:18

    No tak, refundacje z NFZ to farsa zwyczajna

  2. kix
    06/08/2012 o 21:11

    Jestem w szoku, jak to możliwe? Gratulacje dla dzielnej Mamy.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

