Strona główna > NFZ, Od nas, Przegląd prasy, Ratownictwo > Karetki pod specjalnym nadzorem

Karetki pod specjalnym nadzorem

„W połowie czerwca do śródmiejskiej prokuratury w Warszawie wpłynęło zawiadomienie od właściciela pogotowia.

– Prowadzimy postępowanie sprawdzające w sprawie nieprawidłowości dotyczących tego przetargu. W najbliższych dniach zapadnie decyzja, czy zostanie wszczęte śledztwo w tej sprawie – informuje Dariusz Ślepokura, rzecznik warszawskiej prokuratury. Dodaje, że właściciel firmy swoje zawiadomienia przesłał także do CBŚ oraz Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, a te odesłały je do prokuratury. – Musimy zbadać te wszystkie dokumenty, aby zdecydować, co dalej z tą sprawą – tłumaczy Ślepokura.” – pisze „Rzeczpospolita” w wydaniu z dnia 20.07.2012 r.

Niestety, jak się okazuje, tekst ten (Rzeczpospolita, 20 lipca 2012 r.) nie jest do końca prawdziwy. Jak napisał do http://www.nomimos.pl pan Grzegorz Riemer, wystosował już oświadczenie w tej sprawie. Prosił nas o pomoc w jego rozpowszechnieniu. Publikujemy je więc w całości, dziękując jednocześnie za docenienie naszych działań na stronie http://www.nomimos.pl.

OŚWIADCZENIE

 W związku z ukazaniem się tekstu pt. „Karetki pod specjalnym nadzorem” w dzienniku „Rzeczpospolita” z dniu 20 lipca 2012 roku, oświadczam, że:

nigdy nie użyłem stwierdzenia opublikowanego w tym tekście: „Mazowiecki biznesmen oskarża urzędników tamtejszego NFZ o ustawienie przetargu”.

Nie twierdziłem także: Czy przetarg na wybór firmy ratunkowej dla Grodziska Mazowieckiego i okolic został ustawiony? Tak twierdzi przegrana firma”.

Nigdy również nie uważałem, że: „mazowiecki NFZ robił wszystko, by w tegorocznym przetargu zwyciężyła konkurencyjna, zagraniczna firma.”

Nie powiedziałem też nigdy: Nasza oferta mogła zostać przekazana konkurencji”.

Nieprawdą jest też, że mogłem użyć sformułowania:konkurent mógł dostać od urzędników informacje ze szczegółami jego oferty i dzięki temu mógł przedstawić niższą”

Dziennikarze pani Janina Blikowska oraz pan Jarosław Stróżyk, którzy są autorami tego tekstu, nie kontaktowali się ze mną w tej sprawie, nie autoryzowali moich wypowiedzi ani treści artykułu.

Powyższe stwierdzenia są krzywdzące nie tylko dla mnie osobiście, mojej firmy ale również godzą w NFZ.

W moich dotychczasowych wypowiedziach dla prasy, w sprawie ostatniego konkursu ofert NFZ na Ratownictwo Medyczne dla rejonu operacyjnego 14/06, wskazywałem jedynie poważne i liczne nieprawidłowości w procedowaniu ze strony komisji NFZ, co zawsze popierałem odpowiednimi dokumentami.

Skierowałem sprawę dotyczącą wspomnianego konkursu ofert do Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście, do CBA, CBŚ, ABW oraz do Wojewody Mazowieckiego. Również w żadnym z tych doniesień nie użyłem stwierdzeń opublikowanych we wspomnianym tekście w „Rzeczpospolitej”.

W związku z powyższym, nie mogę brać odpowiedzialności za cytowane powyżej stwierdzenia.

Grzegorz Riemer

Do wiadomości:

– Redakcja dziennika „Rzeczpospolita”

j.blikowska@rp.pl

j.strozyk@rp.pl

– Mazowiecki Oddział NFZ

Rzecznik Prasowy pani Wanda Pawłowicz

w.pawlowicz@nfz-warszawa.pl

– Centrala NFZ

Rzecznik Prasowy panAndrzej Troszyński

rzecznikprasowy@nfz.gov.pl

http://www.nomimos.pl

Oświadczenie powyższe ukaże się również na portalu: http://www.riemer.gr/

Cały tekst pt. „Karetki pod specjalnym nadzorem”  można przeczytać na: http://www.rp.pl/artykul/10,915982-Karetki-pod-specjalnym-nadzorem.html?p=1

.

  1. Maniek
    26/07/2012 o 22:29

    To, że Rzepa nie jest rzetelna, wiemy od dawna. Ale sens tego tekstu rozumiem, skandal straszny. Czy NFZ tego nie widzi? Rozumiem, że prokuratura nie zamiecie tego pod dywan, ale sprawdzi wszystko od początku do końca. Byłem też na stronie riemer.gr. Tam się naczytałem, ochhh, głowa pęka. Jak to jest możliwe? Taki smród , który jest akceptowany przez fundusz? Coś tu jest nie tak, dziwię się, że służby spuściły temat na prokuratyurę, czyżby miały nadzieję, że……. dokończcie sobie sami

    Dobra ta strona. Widzę, że stosunkowo nowa, ale macie we mnie już stałego czytelnika. Mnie samego NFZ wykiwał, więc będę wam kibicowac.

    Pozdrawiam

    Maniek z Krakowa

  2. krt
    22/07/2012 o 21:11

    Jeśli te instytucje zabiorą się za tą sprawę, to może uwierzę w prawo

  3. ktoś
    22/07/2012 o 20:50

    media to potęga

  4. gość
    22/07/2012 o 17:34

    no to Rzepa poleciała….. ciekawe co na to teraz NFZ?

    • Anonim
      22/07/2012 o 22:58

      dobra riposta

  5. Ratos
    22/07/2012 o 16:01

    no, no, ale takie sprawki to codzienność też w innych dziedzinach nie tylko w słuzbie zdrowia. Sam jestem ratownikiem med. i wiem co się wyprawia w NFZ. Fajny blog.

    • Qusto
      22/07/2012 o 16:03

      masz rację, z tym nfzetem trza coś zrobić, zbędny twór

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

